2020年6月20日土曜日

ニューヨークの祈り[対訳]


ニューヨークの祈り

悩める人におくる

A CREED(信条) 
FOR THOSE WHO HAVE SUFFERED



わたしは神に強さを求めた、成功したくて。
I asked God for strength, that I might achieve

だが、与えられたのは弱さだった。素直に学びなさいと。
I was made weak, that I might learn humbly to obey...



わたしは健康を求めた、人より凄いことがしたくて。
I asked for health, that I might do greater things

与えられたのは病いだった。より善いことをしなさいと。
I was given infirmity, that I might do better things...



わたしは富を求めた、幸せになりたくて。
I asked for riches, that I might be happy

与えられたのは貧しさだった。より賢くなりなさいと。
I was given poverty, that I might be wise...



わたしは力を求めた、名誉が欲しくて。
I asked for power, that I might have the praise of men

与えられたのは弱さだった。他者が必要だと思えるようにと。
I was given weakness, that I might feel the need of God...



わたしは何でもかんでも欲しがった、人生を楽しみたくて。
I asked for all things, that I might enjoy life

しかし、与えられたのはこの人生だ。何事でも楽しめるようにと。
I was given life, that I might enjoy all things...



わたしの願いは何ひとつ叶えられなかった。
I got nothing that I asked for –

でも、それで良かった。
but everything I had hoped for

なにも思いどおりにいかなかったから、本当に願っていたものがわかった。
Almost despite myself, my unspoken prayers were answered.



わたしは他の誰より、ずっと恵まれていたんだ!
I am among all men, most richly blessed!



読み人知らず
Author unknown

0 件のコメント:

コメントを投稿